tirsdag den 10. januar 2012

Fyrfads stage af perler

En kollega fortalte at hun havde fået nogle super fine lysestager i julegave som var lavet af perler.

Lød som en super fin idé og jeg gik hjem og prøvede mig frem..

Det blev til disse dine stager, man kan jo lave dem i lige den farve man til.

Det jeg har gjort er at tage en form som kan komme i ovnen. Penslet den med lidt olie. Dernæst fyldte jeg perler i bunden så de ligger i et lag. Så kommer tålmodigheds arbejdet for nu skal de pladseres op af siderne, så de kun er et lag. De må gerne vende forskelligt. Kan være nemmere med en tsk.

Så skal de i ovnen i 5-10 min ved 200 grader (ikke varmluft)

Et lille fif kan være at tage dem ud efter 5 min, bruge en tsk til at rette lidt på bund og sider hvis de er meget ujævne. Derefter skal de i ovnen igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar