onsdag den 11. januar 2012

Hjemmelavet müsli


Jeg kan rigtig godt lide müsli, så derfor ville jeg gerne finde en god opskrift op det, jeg fandt en som jeg tilrettede, så den indeholder de ting som jeg godt kan lide i en müsli. 

Men ellers kan du bruge hvad du lige har lyst til eller har hjemme, bare den samlede mængde passer nogenlunde.

4 dl havregryn
1½ dl solsikkekerne
1 dl mandler grofthakkede
½ dl hasselnødder grofthakkede
½ dl hørfrø
1 dl kokosmel
1½ dl rosiner
80 g mørk chokolade 56-70%
2 store spsk. Honning
1½ dl kogende vand

Du kommer gryn, hørfrø, solsikkekerner og nødder i en passende bradepande.
Opløs honningen i det kogende vand og hæld det over blandingen.
Bland det hele godt med en ske eller fingrene, så det hele bliver lidt fugtigt.
Rist blandingen ved 180 grader i 20-25 min til det er gyldent- rør et par gange undervejs.

Når blandingen er kølet af, tilsættes chokolade og kokosmel og müslien kommes på et glas med låg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar